Haft en Lucky weekend!

Vid 18:00 tiden i fredags så åkte jag och sis till Halmstad/Tylösand. Resan gick bra men lite drygt då det är banarbete mellan Ängelholm och Båstad. Väl framme på Halmstads station så hämtade pappi och M oss. Åkte då till sutgan och tog en liten fika och skålade över en drink.
Vi gick och la oss ganska tidigt då vi skulle upp tidigt på lördag morgon.

Upp vid 05:30 gjorde oss i ordning och åt frukost. Körde sedan till Göteborg för att ta färjan till Fredrikshamn (i Danmark). Under resans gång sov vi, snackade, läste och gick runder på båten. Sen av från färjan och gjorde en tripp bla på ett Nordsjövattens akvarium rikitgt intressant faktiskt. Körde sedan vidare till Skagen där vi skulle övernatta. Checkade in på vårat hotell och piffade till oss. Sen gick vi ut och åt därefter så gick vi till en pub och hörde på live musik.

I söndags så fyllde pappi 50 år så det var därför som pappa bjöd oss på resan och allt annat. Så grattade vi han innan det bar av till frukostbuffèn. Vi gav han en fallskärmshoppning i present. Och vi fick även vars en present av han. Det var var ett par örhänge. Han blev så glad att han fick tårar i ögonen. Sen åt vi frukost, sen upp på hotellet och gjorde oss i ordning. Sen bar det av till ett museum för kända konstnärer (intressant faktiskt) och sedan till Greenen där Kattigat och Nordsjön möter varandra. När vi var klarar där så kör vi till färjan som tar oss till Göteborg kör sedan tillbaka till Halmstad. Där farmor och M har klätt in stugan i serpentiner och balonger åter igen får pappa tårar i ögonen då han inte visste om att farmor skulle komma. Vi skålade i skumpa (för andra gången den dagen) åt en bit mat. Drack sedan kaffe och åt en bit prinsess tårta som farmor hade med sig. Sen var det läggdax och upp tidigt i dag.