Helgen!

I torsdags kväll kollade jag på den första av de tre filmer som jag hyrde. Det var den sista Wallander filmen som har gjorts. Den heter Vittnet! Den var bra, men dock lite sorlig i mellan åt för personer i teamet väljger att gå vidare. Är väll egentligen ett bra avslut på det. För Henning Mankell har inte gjort fler filmer om Wallander.

I fredags efter att jag slutat jobba så gjorde jag inte så mycket. Cyklade hem och mötte sedan upp A. Blev att vi körde till Hedis och köpte vars en kycklingsallad och körde sedan hem till mig igen för att titta på film. Kan varmt rekomendera kycklingsalladen därifrån för den var riktigt god.
Vi tittade på  och den var riktigt bra. Den är inte som alla andra skräckfilmer som jag har sett innan. Spännande rakt igenom och i bland hoppar man till. Efter det såv vi en annan film som jag hade hemma sedan innan. Senare på kvällen kom TT på besök och det gick hett till.

I går (lördags) gick jag upp ganska tidigt åt frukost och ringde mamma. Så vi bestämmde osss för att ses då A ligger på sjukhuset igen. Vi körde först ner på stan för att mamma skulle köpa en bok på Bokia. Sen gick vi in på den nya outletten och där hittade jag två filmer som jag fick. Och mamma hittade en film, två CD och fyra badlakan. Ett var då till mig =) Sen gick vi vidare in på Lindex för kolla rean. Jag fick ett par snygga shorts som satt jättefin och mamma hittade tre tröjor och en kofta. Gick vidare till Hemmakväll för att jag skulle lämna tillbaka en av filmerna. Pratade lite med D. Sen bestämmde vi oss för att ta en fika på Jakten så vi körde ut ditt och avnjöt fikan ute. Därefter körde vi och handlade på WiLLY:s. Hem om och lämnade sakerna och sen vidare för att hälsa på A. Efter ett tag gick jag och hämtade min cykel och sen hem för att packa lite. Sen cyklade jag vidare hem till mamma. Där tog vi först en liten drick med snacks sen åt vi en jättegod vegetarisk lassage som mamma gjort. Tittade på TV:e och åt lite godis. För att sedan gå och lägga oss.

I dag gick jag upp tidigt och cyklade och handlade nya bullar till mig och mamma. Efter frukosten cyklade jag hem för att tvätta och dammsuga. Passade på att läsa ut en bok, slänga sopo och vattna blommorna. Pratade med pappi i telefon. Nu i kväll har jag cyklat en runda och ätit middag.

Xider summer

ja för det är ju sommar. Så jag provar den nya smaken för denna sommaren. Det ät inte mindre än Strawberry Blackpepper, men jag vet inte riktigt vad jag tycker. Visst är den god, men jag tycker inte att det stämmer överrens med smakerna. Men men jag överlever.

I dag var A på jobbet. Fan vad konstigt det kändes då han typ har "slutat" hos oss. Kan hända som i dag att han jobbar extra hos oss då han är ledig. Och det gillar jag. Kan också vara så att han bölörjar jobba hos oss i hööst men dock inte säkert. Men jag kan ju alltid hålla tummarna då han är HET =)

Sen sist har jag inte gjort så mycket. Jobbat, badat/solat och träffat några vänner. Har också gjort en storstädning i lägenheten. Då menar jag: Städat alla köksskåp, kyl, dammsugit, dammtorkat och moppat golvet. Så nu är här rent och fint igen.
I onsdags (förra veckan) var jag hos farmor och ät en riktigt dog middag och efterrätt. Där var även mina Ystads kusiner men också min ena kusin från Stockholm och min farbor. Då min andra inte var i TYylösand och min ingifta faster jobbade. Men lika kul hade vi för det. Synd bara jag inte kunde träffa er. Men snart kanske.

Gjorde ett lovely fynd i dag på Lindex. Köpte den sista jeanskjortan på rean. Så jävla snygg tvättning och skurning/passform. Snygga detaljer och i storlek L (på vanliga avd.) så det gynnar. Köpte nya ansiktsprodukter med, kände det var dax för det. Handlade lite annat nödvändigt med. Plus att jag ska unna mig sushi nu för det var sjukt länge sedan. Handlade också en del av pappas överraskning. Hyrde tre filmer med, men vilka de är kommer upp då jag sett dom.

Ut ur dimman!

Har jobbat som vanligt hela veckan. Och det har gått hur bra som helst och trivs som sagt riktigt bra! Men fick dessvärre reda på att A heting slutar i veckan. Att han ska gå tillbaka för att jobba i Lund (där han jobbar i vanlig fall). Så det var inte så kul. Men men det är väl en mening med det med, som jag i för sig inte vet nu men det ska jag ta reda på. Men jag ska förksöka göra allt för att få kontakt med han igen.
I torsdags kväll efter jobbet så åkte jag hem till mina kusiner för lite filmmys och snack. Vi såg på den nya Alice i underlandet och den var riktigt bra. Gillar inte alls den teknade men denna var grymt bra. Sen såg vi på en skräck, men kommer inte i håg vad den heter.

Så i går (lördags) så vaknade jag runt 11:00 men låg kvar lite i sägen. Ringde D och bestämde att vi skulle ta tåget till Svarte 13:10 för att ligga på den stranden. Så jag snabbade mig och packa en strand väska, fixa mig och cykla till Willy:s för att handla lite men också för att hämta mina jobbkläder som skulle tvättas. Väl på standen lyssnade vi på lite musik, snacka, läste, lapa sol, jag bada två gånger, åt svenska jordgubbar och drack cider. Tog tåget hem igen vid 15:57 och då tog vi en glass innan för att svalka oss. Väl hemma igen så var det hem och packa upp och sedan göra sig i ordning för V`s fest. Jag och D plus två andra tjej som åkte med oss var där 18:30 då det började. Minglade först med en drink + nötter sen vid 20:00 var det dax för mat, snaps visor och annat drickande. Maten var riktigt god och vi sjöng som aldrig för. Efter ett tag var det dags för en god maräng tårta, kaffe/te och baliys mmm så gott och ännu mer sång. Därefter var det mingel, en lek och dans. Runt 00:00 åkte jag, D och J vidare till Öja Krog för utgång. Ännu mer musik och dans, men fan vad kul vi hade. Var hemma runt 03:00 snabbt in i duchen och sen ner i sängen för att sova.
I dag har jag tvättat. Ska snart dammsuga lite sen blir det slappa resten av denna dag som är kvar.