What a feeling!

Jag hade rätt vad det gällde min känsla ang. att min syster skulle komma hem från Thailand nu när mamma fyllde år. Visste då också att det skulle bli en överraskning för mamma så till henne skulle hon inte berätta något.

Och mycket riktigt i torsdags var hon hemma hos M/pappa nu jag kom ditt för att äta middag. Fast att jag visste så blev jag chockad, så chockad att jag inte kunde gråta (vilket jag ALLTID kan göra). Den kvällen var jag hos dom till 22:40 för att vi hade så mycket att prata om. Hon vissade mig vad hon hade köpt med för saker till bla mig, mamma, A och hennes vänner. Jag fick bla. smycken, kläder, klämmor/gummiband och en spargris.

I fredags gick jag upp vid 09:00 och gjorde mig i ordning. Sen ner i stan för att handla nya bullar och latte/chaite för att sedan cykla till sis igen. Vi åt en mysig frukost och sedan var det dax att sätta i extensions i mitt hår (hade ju kvar hår sedan förra gången hon gjorde det). Så nu har jag mycket tjockare/fylligare hår. Plus att  det sitter i ettapper så att det ser uppklippt ut. Sen fixade hon till min lugg. Blev riktigt nöjd =) Sen åt vi en liten lunch när M kom hem. Efter det åkte jag hem för att göra mig i ordning på nytt. För på kvällen var vi på konfirmationsredovisning till våran kusin. När det var slut åkte vi hem till M/pappa igen för att äta en god middag.

I går (lördag) vakande jag vid 09:00 och kunde inte somna om. Så jag gick upp och kokade gröt till frukost =) Gjorde mig sedan i ordning för atts edan cykla till A (men först inom ICA). Väl hos A pratade vi lite därefter så gjorde hon en håruppsättning på mig. Det blev sjukt bra! Tack A! Sen var det dax att sminka mig själv ochd et gick hur bra som helst =) A skulle ändå göra ett ärende så hon körde mig till St: Maria Kyrakn där min kusin skulle konfimera sig. Det var fint i kyrkan (fast att jag bara hörde, då jag satt längst väggen). Kunde tyvärr inte följa med på uppvaktningen då mamma fyllde 50 år i går. Och hennes fest började kl. 18:00, så efter kyrkan gick jag hem till A igen. Och fixade det sista sen åkte vi och hämtade sis sen ner till IFK villan där festen hölls. Det bjöds på sjukt god mat. God tårta (dock tå olika) men jag tog bara avd en ena. God dricka, men höll mig till barndricka och gott snacks. Vi hjälpte henne under kvällen och stannade kvar och hjälpte till när gästerna hade gått. Vi åkte alla med A hem =) Somnade som en stock när jag väl hamnade i sängen.

Sen var det bara att gå upp kl. 09:00 i dag och göra sig i ordning för att sedan va hos farmor klockan 10:00 på en släkt frukost. Kom hem för ett tag sedan och nu sitter jag här. I kväll ska jag äta middag hos mamma och sen ska jag träffa A.

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0